دولت از بورس کسری درآمد خود را تأمین نکرده است

به گزارش بالیو، ربیعی درباره شائبه های بهره برداری دولت از سهم بورس برای جبران کسری بودجه در امسال گفت: همانگونه که در متن سوال شماست این یک شائبه ای بیش نیست که دولت کسری درآمد خود را این چنین تامین نموده است.

دولت از بورس کسری درآمد خود را تأمین نکرده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، منابع بودجه دولت از سه بخش اصلی درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه گذاری و واگذاری دارایی مالی تشکیل می گردد. آنالیز منابع مالی دولت در یازده ماهه امسال بیانگر آن است که بیش از 89 درصد از منابع قانون بودجه سال 1399 محقق شده است که بخشی از این عدم تحقق مربوط به مسائل ناشی از تحریم نفتی کشور است.

ربیعی تاکید نمود:آنالیز منابع دولت نیز نشان می دهد که درآمدهای مالیاتی تا به امروز بیش از 100 درصد تحقق داشتند و بنابراین کمبود منابع ناشی از بخش صادرات نفت بوده که دولت برای حل این مشکل با توجه به تمهیدات لازم در مورد پایداری بدهی های دولت اقدام به فروش اوراق کرده است که تا به امروز بیش از 154 هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی با کمترین نرخ ممکن بفروش رفته است.

وی اضافه نمود:در صورت عدم اجرای این سیاست و پولی شدن کسری بودجه، این موضوع می توانست تورم قابل توجه ای را به اقتصاد و جامعه در شرایط فعلی تحمیل نماید و آثار مالی و اجتماعی مخربی را به همراه داشته باشد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1652

به "دولت از بورس کسری درآمد خود را تأمین نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت از بورس کسری درآمد خود را تأمین نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید