راه اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان

به گزارش بالیو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نیمه اول سال جاری 69 واحد صنعتی جدید در زنجان راه اندازی شده است.

راه اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان

ناصر فغفوری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 69 واحد صنعتی در استان زنجان راه اندازی و وارد چرخه فراوری شده و سرمایه گذاری صنعتی اجرا شده برای راه اندازی این واحدها بالغ بر 1462میلیارد ریال است.

این مسئول، اشتغال ایجاد شده در واحدهای جدید را 639 نفر بیان کرد و اضافه نمود: در حال حاضر در استان 1242 واحد صنعتی در استان راه اندازی شده و دارای پروانه بهره برداری است و سرمایه گذاری صنعتی انجام شده در استان بیش از 75 هزار و 800 میلیارد ریال است.

وی در رابطه با اشتغال زایی ایجاد شده در بخش صنعت استان، ادامه داد: تاکنون 42 هزار و 254 نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند و تاکنون در استان زنجان 1755 جواز تاسیس و طرح توسعه صادر شده که سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح ها بالغ بر 281 هزار میلیارد ریال است.

فغفوری با اشاره به عمده محصولات فراوریی واحدهای صنعتی، توضیح داد: ترانسفورماتور، انواع سیم و کابل، فولاد، شمش سرب و روی، چدن، مس، فرآورده های لبنی، انواع نخ پنبه و پارچه، انواع سنگ های ساختمانی و تزئینی، دستمال کاغذی، رول پیشو و پوشک بچه، از جمله عمده محصولات فراوریی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در نیمه نخست امسال میزان جواز تاسیس و طرح های توسعه صادره برای طرح های صنعتی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 44درصدی برخوردار بوده است. همچنین در نیمه اول امسال 438 مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 303 مورد بوده است.

وی با اشاره به سهم جمعیتی استان و قیاس آن با سهم جوازهای صنعتی صادره، اعلام نمود: سهم استان در زمینه صدور جواز تاسیس و طرح توسعه نسبت به کشور 4.3 درصد است که این میزان بیش از سهم جمعتی استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 559

به "راه اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید