سفیر چین در روسیه: به موفقیت هایی در فراوری واکسن کرونا رسیده ایم

به گزارش بالیو، سفیر چین در روسیه مدعی شد که متخصصان این کشور به یافتن ویروس کرونای جدید خیلی نزدیک شده اند که قادر است سیستم دفاعی بدن انسان را در مقابل این بیماری تقویت کند.

سفیر چین در روسیه: به موفقیت هایی در فراوری واکسن کرونا رسیده ایم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا، ژانگ هان هیو دوشنبه شب در مسکو با بیان این مطلب اضافه نمود: پکن اطمینان دارد که بیماری کرونا به زودی به خاتمه خواهد رسید.

وی وعده داد که بزودی در تمام استان های چین به جز مرکز شروع این بیماری، شرایط به حالت عادی بازگردد.

این دیپلمات چینی این را هم گفت که در بیشتر استانها و شهرهای چین طی 18 روز متوالی میزان شیوع ویروس کاهش یافته است.

سفیر چین اعلام نمود: دانشمندان چینی قبلاً واکسنی ایجاد نموده اند که ایمنی بدن انسان به کروناویروس را تقویت می نماید هر چند که هنوز این واکسن احتیاج به کار بیشتر دارد.

براساس گزارش تاس از پکن، زو نانپینگ معاون وزیر علوم و فناوری چین نیز گفته است که آزمایشات بالینی واکسن کرونای جدید زودتر از دو ماه دیگر در این کشور شروع می گردد.

لازم به ذکر است چین به عنوان مبدا شیوع کرونا در دنیا، به صورت شبانه روز در حال کوشش برای یافتن واکسن این بیماری است و نمونه های اولیه بر روی حیوانات آزمایش می گردد اما هنوز کار به پایان نرسیده است که ساخت واکسن برای کرونای جدید به مرحله گسترده برسد چرا که فرایند توسعه این ویروس خیلی پیچیده تر از نمونه های قبلی است.

علاوه بر این، ویروس کرونا یک بیماری نسبتا جدید به حساب می آید بنابراین خطاها در ساخت واکسن مرحله به مرحله خود را بروز می دهند.

تنها زمانی یک واکسن جدید وارد فاز فراوری انبوه می گردد که آزمایشات متعدد را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و همچنین صندوق های مختلف برای ایجاد واکسن کوشش می نمایند یا بودجه ای به این امر اختصاص می دهند.

این ویروس که گفته می گردد از خفاش به مورچه خوار و از آن به انسان انتقال یافته است تا لحظه انتشار این خبر بیش از 80 هزار نفر در دنیا را مبتلا و جان دو هزار و 699 نفر را هم گرفته است.

چین با 2 هزار و 663 کشته بیشترین خسارت را از این بحران دیده است و کشورهای ایران، کره جنوبی،ایتالیا، ژاپن، هنگ کنگ، تایوان، فرانسه و فیلیپین از جمله 36 کشوری هستند که شهفرایندانشان در پی شیوع این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 870

به "سفیر چین در روسیه: به موفقیت هایی در فراوری واکسن کرونا رسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در روسیه: به موفقیت هایی در فراوری واکسن کرونا رسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید