لیبی، روسیه را به آتش افروزی در این کشور متهم کرد

به گزارش بالیو، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به دامن زدن به جنگ ادامه دار در کشورش متهم کرد و از آمریکا خواست کوشش های خود را برای حل درگیری ها و سرانجام دادن به آن افزایش دهد.

لیبی، روسیه را به آتش افروزی در این کشور متهم کرد

به گزارش خبرنگاران، فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در گفت وگو با پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ در تونس، روسیه را به آتش افروزی در لیبی، تشدید بحران به جای یافتن راهکار برای آن و کوشش برای بازگرداندن بقایای رژیم معمر القذافی، دیکتاتور سابق این کشور و تقویت نفوذ آن در آفریقا و بخش جنوبی اروپا متهم کرد.

این اتهامات لیبی به روسیه پس از آن مطرح شد که دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود که مدارک و ادله اولیه ای به دست آورده که نشان می دهد مزدوران شرکت امنیتی واگنر روسیه در کنار نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی می جنگند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که صدها مزدور روس توسط گروه امنیتی واگنر برای حمایت از نیروهای خلیفه حفتر در این کشور به کار گرفته می شوند. واگنر یک شرکت امنیتی خصوصی محسوب می گردد.

در مقابل، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ادعاهای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درخصوص حضور ده ها نیروی روس در لیبی را تکذیب کرد و گفت این امر ادعایی نادرست است.

به همین دلیل، فتحی باشاغا، وزیر کشور لیبی درخصوص مبارزه با تروریسم اعلام نمود، همکاری کشورش با آمریکا برای مبارزه با تروریسم ادامه دارد و این همکاری منجر به انجام سلسله حملات هوایی ویرانگر علیه داعش در ماه سپتامبر گذشته شده است، اما حمله خلیفه حفتر به شرق لیبی زمینه مناسبی را برای گروه تروریستی داعش و بازسازی نیروهایش فراهم نموده است.

فتحی باشاغا، واشنگتن را به یاری جهت برقراری و گسترش امنیت و ثبات در لیبی تشویق کرد و گفت: آمریکا باید به اصل اخلاق و قانون در لیبی پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 633

به "لیبی، روسیه را به آتش افروزی در این کشور متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، روسیه را به آتش افروزی در این کشور متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید