ناآشنایی صنایع کشور با نحوه استفاده از پساب

به گزارش بالیو، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر نیرو گفت: هنوز هم بعضی صنایع عظیم کشور آشنایی چندانی با استفاده از پساب، بازچرخانی آب و نحوه استفاده مجدد از آب ندارند.

ناآشنایی صنایع کشور با نحوه استفاده از پساب

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، قاسم تقی زاده خامسی در اولین جلسه کارگروه ملی برنامه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب که با حضور وزرای نیرو و ارشاد در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار گردید اضافه نمود: با اینکه کار های خیلی خوبی در بخش ساخت و ساز اجرا شده و فرهنگ استفاده از آب هم باید به صورت همزمان با ساخت و ساز ها پیش می رفت؛ اما این اتفاق عملیاتی نشده است.

وی گفت:هم اکنون شرایط ترویج فرهنگ مصرف آب، مناسب نیست؛ به ویژه در بخش آب کشاورزی و بخش صنعت که از بزرگترین بخش های مصرف کننده آب هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: هنوز صنایع کشور آشنایی چندانی با بازچرخانی آب و استفاده از پساب ندارند بعلاوه در کشاورزی هم الگوی کشت رعایت نمی گردد و کشاورزان متاسفانه هنوز قانع نشده اند که بر اساس الگوی کشت، کشاورزی را انجام دهند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به سند ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب اضافه نمود: کاری که آغاز شده و در حال اجرا است باید کاری همه جانبه نگر باشد، یعنی فقط به قسمت آب شرب نپردازد و به بخش های مختلف مصرف هم توجه داشته باشد.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز جمعیت کشور 2.5 برابر شده است، اما آب تجدیدپذیر کشور حدود 30 درصد کاهش پیدا نموده است.

تقی زاده خامسی با اشاره به برنامه سازگاری با کم آبی ادامه داد: وزارت نیرو طی سه سال گذشته برنامه مشترکی را با همه ذی نفعان بخش آب انجام داده و سندی را تهیه نموده که ماه گذشته به نام سند سازگاری با کم آبی منتشر شد.

وی گفت: معتقد هستیم از هم اکنون راستا ما باید این جداول باشد و بر اساس این راستا حرکت کنیم، امیدواریم دولت آینده این برنامه را جدی گرفته و در راستای آن اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1837

به "ناآشنایی صنایع کشور با نحوه استفاده از پساب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآشنایی صنایع کشور با نحوه استفاده از پساب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید