چگونه برق کثیف ممکن است از راه هایی که نمی دانید بر شما تأثیر بگذارد

به گزارش بالیو، آلودگی برق در زندگی روزمره ما شایع است. برق کثیفی که ما در آن احاطه شده ایم، سلامتی ما را خراب می نماید. می دانید چگونه؟

چگونه برق کثیف ممکن است از راه هایی که نمی دانید بر شما تأثیر بگذارد
چه چیزی برق را کثیف می نماید؟
اول چیزهای مهم. دستگاه های برقی انرژی الکترومغناطیسی فراوری می نمایند. این ناشی از وقفه ها در جریان متناوب 60 هرتز معمولی است. آنها منجر به ایجاد تیزی های ولتاژ و تغییرات فرکانس می شوند و بدین طریق یک میدان الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند. در یک پایه شبکه الکتریکی، فرکانس جریان متناوب 60 هرتز است که می توان آن را الکتریسیته تمیز نامید. بارگذاری بیش از حد شبکه برق به علت استفاده بیش از حد از برق، وجود سیگنال های با فرکانس بالا در سیم های پر بار، و وسایلی که فرم های نامنظم موج ایجاد می نمایند، این نیروی الکتریکی پاک را آلوده نموده و آن را کثیف می نمایند.

وسایلی که توان AC را به توان DC تبدیل می نمایند، در طی فرآیند تبدیل ، باعث ایجاد وقفه در سیلان جریان الکتریکی می شوند. بسیاری از وسایل الکترونیکی مدرن، به منظور دستیابی به راندمان انرژی، برای کشیدن انرژی برق به صورت نوبه ای و نه به طور مداوم، طراحی شده اند. اما این باعث ایجاد وقفه در سیلان جریان الکتریکی می گردد و بیشتر به برق کثیف یاری می نماید.

افزایش استفاده از برق، احتیاج به اطمینان از نصب صحیح سیم های خنثی را برای دستیابی به امکان ارسال قدرت اضافی به زمین افزایش می دهد. این قدرت اضافه اگر به درستی به زمین راهنمایی نگردد، به محیط منتقل می گردد، و چون فرکانس بالایی دارد باعث آلودگی الکتریکی می گردد.

آیا می دانستید که ولتاژ سرگردان از دلایل عمده آلودگی الکتریکی است. می توان آن را وقوع اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو جسم تعریف کرد که قرار نبوده اختلاف ولتاژ داشته باشند. این ممکن است به علت سیلان عادی جریان در یک سیستم قدرت، و یا بعلاوه به علت عایق بندی معیوب، ایجاد گردد. فهمیده شد که این موضوع منبع آلودگی الکتریکی در منطقه ها روستایی ایالات متحده در قبل از دهه 1950 بوده است و یکی از اولین عوامل شناسایی شده در برق کثیف است.

تأثیرات برق کثیف بر سلامتی

گزارش Bioinitiative که در سال 2007 به وسیله یک گروه بین المللی از دانشمندان و کارشناسان سلامتی در سراسر دنیا منتشر شد، اثرات مضری که در معرض میدان های الکترومغناطیسی قرار گرفتن روی سلامتی می گذارد را نشان می دهد. گفته می گردد که قرار گرفتن در معرض تابش منظم تشعشعات مرتبط با EMFها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و می تواند باعث سرطان، بیماری قلبی و زوال عقل گردد.

قرار گرفتن در معرضEMFها باعث می گردد سلول های بدن پروتئین های استرس فراوری نمایند که در غیر این صورت به عنوان بخشی از مکانیسم محافظتی در برابر سموم یا عوامل تنش زای محیطی فراوری می شوند. این احتمالاً به این علت است که بدنEMF ها را تهدید قلمداد می نماید. EMFها باعث ایجاد اختلال در ارتباط بین سلول ها می شوند، بنابراین بر پاسخ ایمنی، سلامتی هورمونی، عملکرد مغز و خواب تأثیر می گذارند.

EMFها می توانند باعث افزایش نفوذ پذیری سد خونی مغزی شوند، که ممکن است منجر به نشت سموم خون به مغز گردد و در نتیجه منجر به آسیب تماشا نورون گردد. فهمیده شده است که EMFها باعث افزایش سطح آمیلوئید بتا به مغز می شوند. آمیلوئید بتا به پپتیدهایی گفته می گردد که ترکیبات اصلی پلاک های آمیلوئید در بیماران مبتلا به آلزایمر هستند.

امواج الکترومغناطیسی منجر به افزایش جریان یون های کلسیم از بافت مغز می شوند که ممکن است باعث آسیب مغزی گردد. تغییر در سطح یون کلسیم بعلاوه با مسائل قلبی و سرطان ارتباط دارد. به علت قرار گرفتن سنگین در معرض برق کثیف، غشاهای سلولی ممکن است در حالت غیرفعال قفل شوند، در نتیجه، سموم نمی توانند سلول ها را ترک نمایند. این امر تحت عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می گردد که خطر جدی آسیب ژنتیکی را در پی دارد. بعلاوه با اوتیسم ارتباط دارد.

EMF ها منجر به کاهش سطح ملاتونین و افزایش سطح کورتیزول می شوند. از آن جا که ملاتونین هورمونی است که به خواب یاری می نماید و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید، کاهش سطح آن منجر به اختلالات خواب و بعلاوه مسائل عصبی، قلبی و فراوری مثل می گردد. کورتیزول به عنوان یک هورمون استرس عمل می نماید، و افزایش سطح آن می تواند باعث اختلالات خواب و مسائل عصبی گردد.

دکتر ساموئل میلام یک پزشک - اپیدمیولوژیست است که تقریباً 30 سال است که در خصوص اثرات سلامتی برق و EMF ها تحقیق نموده است. وی در کتابش الکتریسیته کثیف: برق و بیماری های تمدن می گوید، شرایط سلامتی مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و حتی تمایلات به خودکشی را می توان به افزایش مواجهه با EMFها نسبت داد. او می نویسد، برق کثیف بعلاوه می تواند منجر به مسائل سلامتی مانند ناباروری، بیماری آلزایمر و بیماری اسکلروز گردد.

دکتر ساموئل میلام، که در زمینه اثرات مضر سلامتیEMF ها کار نموده است، و آقای لوید مورگان، مهندس و عضو فعال انجمن بیوالکترومغناطیسی، در گروهی از افراد در مدرسه مبه وسیلهه La Quinta در کالیفرنیا به تحقیق در خصوص رابطه بین قرار گرفتن در معرضEMFها و سرطان ها پرداختند. افزایش استفاده از برق، احتیاج به اطمینان از نصب صحیح سیم های خنثی را برای دستیابی به امکان ارسال قدرت اضافی به زمین افزایش می دهد. آنها نتیجه گرفتند که 64٪ موارد سرطان را می توان با برق کثیف مرتبط دانست. آنها ثابت کردند که سرطان با میدان های تمیز 60 هرتزی ارتباطی ندارد و آلودگی برق کثیف مقصر آن است.

آقای لوید مورگان، مهندس در حال کار در زمینه اثرات سلامتی برق کثیف، ارتباط مستقیمی بین قند خون و برق کثیف پیدا کرد. تحقیقات دکتر مگدا هاواس، استاد دانشگاه ترنت، کانادا، نشان داد که بیماران دیابتی نوع 1 در محیطی که برق کثیف کمتر باشد، به انسولین کمتری احتیاج دارند و مقدار قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع II هنگام مواجهه با آلودگی های الکتریکی افزایش یافته است.

دکتر مگدا هاواس، محقق و استاد دانشگاه ترنت کانادا، داده های قند خون دیابتی ها را در یک مرکز مراقبت طولانی مدت در کانادا و یک کلینیک در ژاپن، که در آن اقداماتی برای مهار برق کثیف انجام شد، مورد مطالعه قرار داد. کاهش مواجهه با برق کثیف تأثیر مثبتی بر سطح قند خون دیابتی ها داشته است.

به گفته دکتر اوله یوهانسون، محقق مؤسسه کارولینسکا،EMF ها باعث می شوند سیستم ایمنی بدن مواد التهابی را آزاد کند، و این بنابراین برق کثیف را با آسم و سایر آلرژی ها پیوند می دهد. التهاب ناشی از این امر، می تواند منجر به آسیب اعضای بدن، سرطان ها و بیماری های خود ایمنی گردد. عملکرد سیستم ایمنی به علت EMFها ممکن است به طور غیرطبیعی تسریع شده و سپس سرکوب گردد.

منبع: مانالی اوک

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1973

به "چگونه برق کثیف ممکن است از راه هایی که نمی دانید بر شما تأثیر بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برق کثیف ممکن است از راه هایی که نمی دانید بر شما تأثیر بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید