کانادا: باوجود نگرانی از سرنوشت خاشقجی به عربستان سلاح می فروشیم!

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بیان کرد که به رغم نگرانی مقامات اُتاوا از نقش ریاض در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد سعودی در استانبول، دولت کانادا همچنان به قرارداد تسلیحاتی خود با ریاض با ارزشی بالغ بر 15 میلیارد دلار پایبند می ماند.

کانادا: باوجود نگرانی از سرنوشت خاشقجی به عربستان سلاح می فروشیم!

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

ترودو روز آدینه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت که به این قرارداد احترام می گذارد! و اینکه کابینه او برای شفاف تر ساختن روند فروش این تسلیحات تدابیری را پیشنهاد نموده است.

نخست وزیر کانادا در ادامه مدعی شد: ما این اطمینان را می دهیم که از قوانین و انتظارات مردم کانادا همیشه پیروی خواهیم کرد!

در واقع اظهارات عوام فریبانه ترودو نشاندهنده کوشش نافرجام وی برای کاستن از خشم و انزجار مردمی است که اکنون شاهد ارجحیت آشکار منافع مالی بر هرگونه مواضع بشردوستانه کانادا هستند.

لازم به ذکر است که قرارداد تسلیحاتی اتاوا- ریاض در سال 2014 میان دولت محافظه کار و پیشین کانادا و رژیم سعودی منعقد شده است. نکته قابل ذکر آن است که هیچکدام از طرفهای این قرارداد از ابتدا جزئیات دقیق آن را اعلام ننموده اند.

طبق اسنادی که ماه گذشته به رؤیت شبکه خبری سی بی سی (CBC News) رسید، یک شرکت کانادایی خودروهای زرهی سبک 742 (LAV-6) را با کشتی به ریاض حمل می نماید. همین شبکه خبری در ماه مارس نیز افشا کرد که صدها فروند خودروی زرهی سبک LAV-6 به مدلهای ضد تانک و سلاحهای سنگین مجهز خواهند شد.

شایان ذکر است که جمال خاشقجی، روزنامه نگار و از مخالفان رژیم سعودی که در ایالت ویرجینای آمریکا سکونت داشت، روز سه شنبه (دوم اکتبر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول به طور مرموزی ناپدید شد و هنوز از سرنوشت این منتقد برجسته سعودی اطلاعی دقیق در دست نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 297

به "کانادا: باوجود نگرانی از سرنوشت خاشقجی به عربستان سلاح می فروشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: باوجود نگرانی از سرنوشت خاشقجی به عربستان سلاح می فروشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید