کشور باید سالم پیر گردد ، حدود هشت میلیون سالمند داریم

به گزارش بالیو، مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور، بر ضرورت توجه به احتیاج های دوران کهنسالی تاکید نمود.

کشور باید سالم پیر گردد ، حدود هشت میلیون سالمند داریم

محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، گفت: چند سال قبل که بحث سند سالمندی مطرح بود، از اولین افرادی بودم که سازمان مدیریت تصمیم گرفت با یاری آن ها کاری منسجم برای سالمندان انجام دهد.

وی اضافه نمود: در حوزه سلامت سالمندان که در حیطه وزارت بهداشت است، باید دو مقوله را دنبال کنیم که البته این کار از عهده وزارت بهداشت به تنهایی برنمی آید، بلکه در کارگروهی که در وزارت بهداشت تشکیل شده، دیگر دستگاه ها نیز در آن نقش دارند.

وی ادامه داد: سن که بالا می رود مردم به خدمات درمانی بیشتری احتیاج دارند. بنابراین، ضروری است به سالمندان در شروع سالمندی رسیدگی کنیم که سالم پیر شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر 9.28 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند، گفت: حدود هشت میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور داریم.

وی اضافه نمود: به دلیل اقدامات خوبی که در 30 تا 40 سال اخیر در کشور اجرا شده، میزان امید به زندگی بالا رفته و باعث شده تعداد جمعیت سالمند افزایش یابد که قدمی مثبت است.

جغتایی گفت: باید توجه کرد که در سال 1355 میزان امید به زندگی 57 سال بود، در حالی که در سال 1395 میزان امید به زندگی در کشور به بالای 70 سال رسید. به این معنی که امید به زندگی در کشور 23 سال افزایش یافت.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی بیان نمود: یکی از برنامه های وزیر بهداشت هر خانه یک پایگاه سلامت است که بر همین اساس چند پروتکل آماده شده که به صورت پایلوت در چند استان اجرا می گردد.

وی ادامه داد: در این برنامه آموزش هایی به یکی از افراد خانواده داده می گردد تا بتواند مسائل سالمندان را کنترل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1362

به "کشور باید سالم پیر گردد ، حدود هشت میلیون سالمند داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور باید سالم پیر گردد ، حدود هشت میلیون سالمند داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید